FANDOM

Gagarin je největší lidskou stanicí v hlubokém vesmíru. Jde o stanici typu "Bernalova koule" s obytným prostorem o průměru 500 m. Byla vybudována za Plutem, téměř 80 AU (12 mld km) od Slunce. Převod materiálu a posádky na toto odlehlé místo zbankrotoval většinu investorů.

Gagarin leží na vnitřním okraji "heliopauzy" - bodu, za nímž již sluneční vítr nedokáže zatlačit mezihvězdné médium. Cílem stanice bylo testovat různé nadsvětelné pohonné systémy, které by teoreticky mohly fungovat jedině v mezihvězdném prostoru. Stanice si získala přezdívku "Skok nula", jelikož měla být prvotním startovním bodem lidské expanze do galaxie. Nedlouho po dokončení stanice byly objeveny protheanské trosky na Marsu a veškerá snaha tím přišla vniveč.

Po deseti letech zoufalé snahy dostat se do zisky byl Gagarin v roce 2159 odkoupen Aliancí za zlomek konstrukčních nákladů. Aliance stanici repasovala na výzkumné a výcvikové středisko nedávno objevených biotických jevů.

Roku 2169 byl Biotický aklimatizační a posilovací program zrušen a Gagarin se stal obecným výzkumným střediskem. Díky odlehlému umístění a cílenému odstřižení od extranetu se zde mohou provádět nebezpečné výzkumy, obzvláště na poli umělé inteligence. Eliza - jež byla sponzorována armádou - dosáhla soběstačnosti v roce 2172 právě na Gagarinu.

Dnes na stanici Gagarin žije zhruba 9000 stálých obyvatel. Vznikl plán přesunout stanici do gravitačně stabilního barycentra mezi Plutem a relé hmoty na Charonu, kde by mohla sloužit jako přechodové středisko mezi sluneční soustavou a soustavou Arcturu. Pro vysoké náklady, spojené s bezpečnou přepravou takové masy, byl plán odložen na neurčito.

V síti Wikia

Náhodná Wiki