FANDOM

Monument

Monument na Citadele

Monument Vysílače spolu s Převaděčem tvoří výsledek protheanského výzkumu hmotových vysílačů. Zatímco Převaděč je umístěn na Ilosu, Monument stojí na Citadele. Saren Arterius i Velitel Shepard jej použili v Mass Effectu, během Bitvy o Citadelu.

SpekulaceEditovat

Ačkoliv Monument je v Prezidiu, nikdo nevěděl, za jakým účelem tam je. Avina na požádání poskytne informace o dvou hlavních názorech - buď jako symbol protheanského zvládnutí technologie polí Masového efektu, nebo jako symbol jednoty (vysílače vedly ke spojení vesmírných ras, k jednotě, porozumění, a tak dále). Téměř všichni jej považují za protheanské umění, ačkoliv Garrus si všiml, že Správci si Monumentu nevšímají a Kaidan tvrdí, že z něj slyší nějaký zvuk. Většina lidí jej však považuje za neškodný a z Prezidia jej nikdo neodstranil.

HistorieEditovat

ProtheanéEditovat

Monument byl vytvořen Protheany během pokusu o sestrojení hmotového vysílače, kde Převaděč byl vysílač a Monument příjímač (podrobnosti jsou v článku Převaděč). Protheané jej použili jen jednou, protože toto spojení bylo jednosměrné

Mass EffectEditovat

Když Shepard dokázal projet s Makem skrz Převaděč, byl přenesen na Citadelu, kde právě probíhala bitva. Z nějakého důvodu se výjezd z Převaděče nepodařil, a Mako skončilo na střeše poté, co pod sebou rozmáčklo dva gethy (osobně si myslím, že ti gethové to odnesli ještě hůř). Shepard se z něj dostal ven a nakonec podařilo se mu zvrátit výsledek bitvy.

V síti Wikia

Náhodná Wiki