FANDOM

Space Combat Codex Image
Lodní obranný systém plošné protivzdušné obrany GARDIAN se skládá z protiraketových a zároveň protileteckých laserových střílen umístěných na vnějším plášti. Jelikož jsou střílny ovládány počítačem, důstojník řídící obrannou palbu v zásadě jen zapne obranný systém, a pak už pouze označuje nepřátelské cíle.

Technologie Editovat

Jelikož se lasery pohybují rychlostí světla, objekty letící podsvětelnou rychlostí se jim nemohou vyhnout. Pokud paprsek není špatně zaměřen, vždy zasáhne svůj cíl. V prvotních fázích boje je střelba GARDIANu stoprocentně přesná. Není sice i stoprocentně smrtící, ale to ani nemusí. Poškození stíhači se stejně potřebují vrátit zpět kvůli opravám.

Lasery jsou omezeny ohybem paprsků. Paprsek se postupně "rozptyluje", a tím se snižuje hustota energie (watty na metr čtvereční), která dopadá na cíl. Vysoce výkonný laser je zbraň čistě na krátkou vzdálenost.

Systém GARDIAN má ještě jedno omezení - teplo. Laserové zbraně vyžadují čas na "vychladnutí", během něhož se vzniklé teplo převádí do chladičů. Čím déle lasery střílí, tím více tepla se v nich hromadí a tím víc se snižuje poškození, dostřel i přesnost.

V boji Editovat

Stíhači útočí v rojích. Prvních několik z nich bude zasaženo GARDIANem, ale v průběhu bitvy se lasery začnou přehřívat, takže se stíhači dostanou blíže k lodi. Při neustálém používání laser vyhoří.

Lasery GARDIANu se obvykle pohybují v infračervených frekvencích. Při kratších fekvencích by účinek i dostřel laserů byly vyšší, ale mnohem rychleji by se opotřebovávaly ohniskové čočky i zrcadla a údržba by se celkem prodražila. Navíc, jde-li o životy, většina lidí upřednostňuje mechanickou spolehlivost před špičkovým výkonem. Najdou se ovšem i výjímky. Salariané používají lasery o téměř ultrafialové frekvenci a šestinásobném dostřelu, domnívaje se, že nejdůležitější je mít hodně času k sestřelení blížících se raket.

Kinetické bariéry velkých lodí nedokáží lasery zastavit. Nicméně lasery se v bojích lodě proti lodi prakticky nedají použít, vyjma vzácných střetnutí na těsnou vzdálenost.

V síti Wikia

Náhodná Wiki