FANDOM

Farixenská dohoda je dohoda podepsaná národy Rady omezující počet bitevních lodí mezi národy Citadely. Na Farixenské námořní konferenci, se národy Rady dohodly stanovit poměr postavených bitevních lodí kvůli jejich ničivému potenciálu. Na vrcholu pyramidy se nachází turianská flotila mírových sil, která tvoří většinu Citadelské flotily. Pod turiany stojí další národy Rady, asarijky a salariané. Přidružené národy Rady, jako hanarové a volusové, jsou na konci tohoto seznamu.

Poměr turianských lodí ku lodím Rady ku lodím přidružených národů je 5 : 3 : 1. Což v podstatě znamená, že za každých pět bitevních lodí, které turiané postaví, mají asarijky a salariané povoleny tři a všechny ostatní národy Citadely po jedné bitevní lodi. Podepsat Farixenskou dohodu je podmínkou pro každý národ, který chce otevřít velvyslanectví na Citadele.

Letadlové lodě jsou obrovská plavidla, která mají podobný tvar jako bitevní lodě. S jediným rozdílem, že letadlové lodě jsou navrženy pro přepravu velkého množství vozidel, útočných a záchytných stíhačů a pěchoty přes celou galaxii. Bitevní lodě jsou určené k boji ve vesmíru proti nepřátelským lodím a/nebo k bombardování planetárních cílů. Výstavba letadlových lodí není zahrnuta ve Farixenské dohodě, tím pádem není žádný zákonný limit na stavbu letadlových lodí pro jakýkoliv národ.

Mass Effect 2Editovat

Pokud jste Radu nechali zahynout na palubě Destiny Ascension na konci Mass Effectu, novinové zprávy, které můžete slyšet na Citadele nebo Omeze v Mass Effectu 2, hlásí, že se turiané už necítí být déle vázání Dohodou a ve výsledku zintenzivní svoje úsilí ve výstavbě nových lodí.

Pokud jste Radu zachránili na konci Mass Effectu, Alianci je z vděčnosti dáno křeslo v Radě za jejich úsilí. To pravděpodobně znamená, že jako národ Rady, může lidstvo nyní postavit tři bitevní lodě na každých pět turianských.

PerličkyEditovat

  • Farixenská dohoda je v podstatě inspirována Washingtonskou námořní konferencí, kterou podepsali Spojené státy, Velká Británie, Japonsko, Francie a Itálie v roce 1922. Dohoda určovala maximální tonáž hlavních válečných lodí v poměru 5 : 5 : 3 : 1,67 : 1,67 (USA, Británie, Japonsko, Francie, Itálie). V absolutních číslech byl stanoven poměr výtlaku bitevních lodí na 525 000 : 525 000 : 315 000 : 175 000 : 175 000 tun standardního výtlaku. Dohoda byla pokusem o vytvoření rovnováhy a míru po 1. světové válce. Dohoda skončila s blížící se 2. světovou válkou.
  • Nezamýšleným důsledkem Washingtonské námořní konference bylo zintenzivnění vývoje letadlových lodí, které měly méně omezení než ostatní plavidla. Zdá se, že stejný vývoj nastal i v Mass Effectu, kde Alianční systémy začaly s vývojem letadlových lodí. Přestože jsou letadlové lodě stejně velké jako bitevní, a jejich využití je vnímáno jako významná inovace, tak nejsou omezeny Farixenskou dohodou.

V síti Wikia

Náhodná Wiki